Зразок характеристики кадровика
Якщо доводилося влаштовуватися на роботу, або випадала удача зайняти цінну посаду. Сьогодні характеристики знову величають рекомендаційним листом. Є різниця запитувати характеристики, інше надати. При соціалізмі лист з рекомендацією заміняла звичайна характеристика. Багатьом доводилося стикатися з таким документом як характеристика. Завжди обов'язково було з'явитися до кадровику з характеристикою. Останнім часом в звичний ужиток зайшло незвичне поняття як рекомендаційний лист. Вашій увазі приклад, який збереже час виготовлення якісного документа.
Характеристика з місця роботи: навіщо потрібна і як писати
Проте іноді виникають ситуації, коли навіть настільки формальний документ може бути необхідний. Для чого потрібна виробнича характеристика і як її правильно скласти розповідається в цій статті
Забуті, закинуті
Низька популярність характеристики з місця роботи пояснюється досить просто: це занадто формальний документ, щоб допомогти рекрутеру визначитися з вибором кандидата. Як правило, характеристики дуже схожі один на одного і являють собою формулювання-штампи на кшталт «За час роботи в компанії '' Вектор '' пан Іванов (Петров, Сидоров) проявив себе як відповідальний працівник, чітко і в строк виконував всі доручення керівництва , стягнень не має, в колективі користувався авторитетом ». У такій ситуації об'єктивно відрізнити професійні здібності працівника Петрова від здібностей працівника Сидорова практично неможливо.
Не дивно, що на зміну характеристиками з місця роботи прийшли рекомендації та рекомендаційні листи. Від характеристики вони вигідно відрізняються, перш за все, досить вільним стилем викладу: автор такого листа (як правило, керівник, але, можливо, і HR-фахівець) викладає лише ті якості та вміння співробітника, про які він дійсно хоче розповісти. При цьому необов'язково вказувати освіту працівника, дату його народження та інші формальності.
Ще більшою популярністю користуються усні рекомендації, коли рекрутер в телефонній або особистій бесіді може з'ясувати у попереднього роботодавця все цікавлять його.
Анастасія Селіванчик, керівник департаменту «Промисловість і виробництво» рекрутингового агентства Penny Lane Personnel: «На мій погляд, характеристика з місця роботи - це залишок кадрової політики радянських часів. У моїй практиці при працевлаштуванні в промислові компанії жодного разу не зустрічалися характеристики з місця роботи. В цілому можу стверджувати, що сьогодні рекрутери вельми ефективно і активно використовують у своїй роботі рекомендації, і все частіше саме вони відіграють вирішальну роль при прийнятті на роботу топ-менеджменту. Переваги рекомендацій полягають у тому, що в них кандидат розкривається не тільки з професійного боку, але також дається його повноцінна особистісна оцінка. Адже прекрасний фахівець може шукати нову роботу виключно через те, що він не відчуває себе психологічно комфортно, а на новому місці, в підходящої йому корпоративній культурі, здобувач реалізує себе повною мірою, впевнено крокуючи вгору по кар'єрних сходах ». |
Як скласти характеристику
Проте вітчизняним кадровикам та керівникам не варто заздалегідь скидати з рахунків цей інструмент, адже завжди існує ймовірність того, що написати характеристику з місця роботи все ж доведеться. Справа в тому, що даний документ може знадобитися як звільнити співробітника, так і працюючому, і в другому випадку «одержувачем» характеристики стає компанія-роботодавець, а будь-які державні органи або приватні структури.
Наприклад, характеристика на працівника може знадобитися в банку при отриманні працівником кредиту, або ж її можуть запросити органи опіки при оформленні усиновлення. Також із запитом про отримання характеристики може звернутися не співробітник, а представники судової або виконавчої влади. Тому знати основні принципи її складання слід кожному кадровику та керівнику.
Для написання цього документа не існує певного бланка, проте є загальноприйнятий зразок характеристики і ряд вимог щодо її вмісту і структури тексту. Форма складання характеристики з місця роботи виглядає наступним чином:
> анкетні частину. У ній вказується ПІБ співробітника, рік його народження, освіта (вказується назва навчальних закладів, а також роки закінчення і отримана спеціальність), вчені звання та ступені.
> Дані про трудову діяльність. Необхідно вказати, з якого року і на якій посаді співробітник почав трудитися в даній організації. Допускається вказівку попереднього місця роботи, а також стажу.
Якщо за час роботи співробітник переводився в інші відділи або на інші посади, то необхідно їх перерахувати. Також в цій частині характеристики слід відзначити основні досягнення працівника (як особисті, так і колективні), розповісти про значущі результатах праці. Крім того, потрібно зазначити відомості про підвищення кваліфікації, отриманні додаткової освіти і т. П., Якщо такі є.
> Дані про ділові та особисті якості. Необхідно розповісти про рівень професіоналізму, основних ділових навичках працівника, загальному рівні його ерудиції, прагненні до самоосвіти.
Якщо співробітник трудився на лінійній позиції, також слід уточнити, чи є у нього навички керівної роботи, чи здатний він приймати швидкі рішення в складних умовах, чи готовий брати на себе відповідальність. Говорячи про особисті якості працівника, в першу чергу варто звернути увагу на його взаємини з колегами і керівництвом: чи користується він авторитетом серед інших співробітників, чи схильний до конфліктів і т. П. Крім того, можна вказати загальний рівень культури спеціаліста та перерахувати його основні психологічні якості. До того ж, в цій частині слід зазначити наявні у співробітника заохочення, стягнення, нагороди і подяки.
> Заключна частина. Тут слід вказати, для чого і куди надається характеристика.
При складанні характеристики слід пам'ятати, що цей документ завіряється підписом керівника організації та печаткою і має юридичну силу. Тому що склав характеристику співробітник несе повну відповідальність за всі зазначені відомості. Це особливо важливо, якщо потрібно характеристика в суд з місця роботи, де даний документ обов'язково входить до складу доказової бази
Скачати зразки характеристик
rabota.ru
Що писати в характеристиці керівника про особисті якості?
Наприклад, профіль компетенцій директора з маркетингу: Корпоративні компетенції Орієнтація на результат Орієнтація на досягнення конкретного результату. Прагнення до результатів більш високого рівня. Ефективне подолання перешкод на шляху до мети. Організованість Планування свого часу. Розподіл пріоритетів. Рішення декількох задач одночасно. Прагнення найкращим чином організувати роботу Орієнтація на клієнта Спрямованість на задоволення потреб зовнішнього і внутрішнього клієнта, здатність ставити інтереси клієнта на перше місце. Націленість на надання якісних послуг. Прояв зацікавленості в наданні допомоги клієнту. Командна робота Ефективність роботи в команді. Прагнення до досягнення командного результату. Уміння враховувати інтереси команди.Обмін необхідною інформацією. Підтримка, доброзичливість Позитивність Позитивність дій і суджень. Орієнтація на пошук рішень на противагу пошуку "винних". Прагнення поліпшити існуючий стан справ. Лояльність, корпоративність Виконавська дисципліна Слідування технологіям, процедурам, правилам. Якісне та в строк виконання завдань. Хороша якість роботи без постійного контролю.
Дотримання графіка роботи. Комунікація Ясність, точність і чіткість вираження думок. Здатність слухати і розуміти інших. Прагнення до знаходження консенсусу.
Відкритий обмін необхідною інформацією. Професійні компетенції Постановка цілей Уміння розробляти і доносити до інших цілі організації, що сприяють досягненню місії бізнесу. Діє поєднуючи цілі власного відділу зі стратегією всієї Компанії. Стежить за тим, щоб кожен усвідомлював місію відділу і ототожнював себе з нею.
Стежить за тим, щоб відділ розробляв власні цілі і план досягнення місії Компанії. Аналітичне мислення Уміння вирішити проблему, використовую логічний, систематичний, послідовний підхід. Помічати непослідовність і суперечливість інформації. Уміння виділяти ряд рис, параметрів, факторів, які необхідно враховувати при аналізі ситуації і прийнятті рішень.
Ретельно визначати пріоритети. Стратегічне мислення Уміння аналізувати конкурентоспроможність Компанії, розглядаючи тенденції ринку та промисловості, існуючих і можливих покупців (внутрішніх і зовнішніх), а також сильні і слабкі сторони Компанії порівняно з конкурентами. Перспективне мислення Здатність передбачати прихований зміст і наслідки ситуації, а також вживати необхідних дій для підготовки до можливих наслідків. Передбачати можливі проблеми і заздалегідь розробляє кілька планів їх вирішення. Ініціативність Здатність бачити, що треба робити і робити це до отримання відповідних вказівок або до появи гострої необхідності. Робити більше, ніж зазвичай потрібно в конкретній ситуації. Креативність Здатність, що відображає глибинну властивість створювати оригінальні цінності, приймати нестандартні рішення. Готовність до співпраці Уміння розвивати, підтримувати і зміцнювати партнерські відносини з тими людьми (що знаходяться як всередині, так і поза організацією), які можуть надати інформацію, сприяння та підтримку. Цікавиться тим, що говорять оточуючі; визнає їх погляди, ідеї. Надає допомогу, підтримку та інформацію, щоб створити основи для подальшої взаємодії. Управління якістю праці Вміння брати на себе відповідальність за власну діяльність і діяльність своїх підлеглих; встановлювати ясні цілі та перспективи; відслідковувати прогрес у досягненні цілей, забезпечувати зворотний зв'язок і швидко реагувати на проблеми і питання, пов'язані з якістю праці. Стежити за тим, щоб працівники мали чіткі цілі та обов'язки.
Спільно з підлеглими встановлювати і погоджувати конкретні і вимірні стандарти якості праці. Підтримувати зусилля працівників в досягненні мети (наприклад: надавати ресурси, усувати перешкоди діяти в якості буфера). Постійно отримувати інформацію про прогрес у діяльності своїх працівників за допомогою формальних (доповіді про стан справ) і неформальних (бесіди з працівниками на їх робочому місці) методів. Уміння організувати роботу відділу Уміння делегувати відповідальність, працювати в команді та допомагати людям у розвитку їх здібностей. Надає своїм підлеглим корисну, пов'язану з конкретними видами поведінки зворотний зв'язок.
Ділиться інформацією, порадами та пропозиціями, щоб допомогти своїм підлеглим домогтися більшого успіху; забезпечує ефективні тренінги. Дає людям завдання, які сприятимуть розвитку їх здібностей.
Регулярно зустрічається з підлеглими, щоб проаналізувати прогрес у їх розвитку. Визнає і заохочує зусилля працівників, спрямовані на професійне зростання та вдосконалення. Особистісні компетенції Управління стресом Уміння тримати себе в руках, перебуваючи під тиском або наштовхуючись на ворожість або провокацію. Ефективно справляється з кількома завданнями або проблемами одночасно. Зберігати почуття гумору у важких обставинах. Гнучкість Відкритість для інших нових способів роботи; готовність модифікувати свої улюблені способи роботи. Бачити гідності не тільки у своїй роботі, але і в роботі інших співробітників. Демонструвати відкритість для нових структур, методів, технологій Компанії.
Переключаться на іншу стратегію, якщо спочатку обрана виявилася невдалою. Ініціативність Ініціативність. Творчий підхід до поліпшення існуючого стану справ. Здатність пропонувати нові конструктивні ідеї. Зовнішній вигляд Приємний зовнішній вигляд, що розташовує до спілкування і який свідчить про успішність кандидата Наприклад, про базові компетенції КЕРІВНИКА: Базові компетенції мають двома особливостями. По-перше, вони є фундаментом, на якому будується управлінська діяльність керівника. По-друге, в порівнянні зі спеціальними компетенціями, вони набагато важче піддаються корекції: змінити стиль мислення або комунікації незрівнянно складніше, ніж засвоїти методику чи технологію в професійній області. Базові компетенції керівника можна представити у вигляді семи груп, відповідно до основними якостями людини. У традиційних і сучасних наукових описах прийнято виділяти сім груп особистісних якостей. Про них можна говорити як про сім вимірах особистої сили людини. 1) Сприйняття - Уважність, відчування тонкощів і вміння навчатися. Уміння схоплювати суть справи інтуїтивно і швидко, виділяючи істотні сторони ситуації. Вміти бачити вглиб, розуміти суть і підгрунтя речей. Схильність до навчання та відкритість новому. 2) Взаємозв'язки - Інтелект, мова і комунікація. Вміння виділяти ціле і бачити тонкі зв'язки між його частинами. Уміння формулювати ідеї та адекватно передавати їх іншим людям. Здатність сприймати і ефективно оцінювати інформацію. Уміння устанавливат підтримувати відносини з колегами і підлеглими. Уміння говорити з людьми їхньою мовою, роз'яснювати, навчати, враховуючи їх розвиток. 3) Вибір - Чутливість до «правильного», адекватному шляху. Уміння підніматися над ментальними догмами і приймати точні рішення, виходячи з реальних обставин. Уміння приймати стратегічні рішення, виходячи з слідування своїм цінностям. Здатність інтуїтивно приймати адекватне рішення в умовах дефіциту інформації та часу. Здатність слідувати подієвому потоку в інтересах справи, жертвуючи ритуальністю, регламентованістю і особистими амбіціями. Здатність бути незалежним від соціальних стандартів і від страху оцінки. 4) Активність - Перетворюючі дії і тактична активність. Здатність жити сьогоденням і рухатись вперед. Здатність діяти в обраному напрямку всупереч думці людей. Здатність утримувати високий рівень зусиль і енергійності. Здатність йти на виправданий ризик і діяти в критичних ситуаціях. 5) Воля - Воля, усвідомленість і вміння концентруватися. Здатність самостійно приймати рішення. Здатність утримувати свою увагу на пріоритетних цілях. Здатність піти назустріч своїм страхам, зберігаючи усвідомленість і свободу вибору. Здатність зберігати свій намір у будь-яких зовнішніх умовах, при будь-якому поведінці партнерів, у тому числі в умовах стресу і конфлікту. Здатність мати натхнення на нові справи. 6) Віра - Віра в себе, в людей, в Світ. Віра у власні сили. Здатність брати на себе відповідальність, зберігаючи присутність волі та духу. Здатність покладатися на інших людей і делегувати повноваження. Здатність підтримувати інших людей без страху, і бути жалісливим без жалості. Здатність своїм внутрішнім спокоєм давати опору колегам і підлеглим. Здатність прийняти допомогу там, де в чомусь некомпетентний або недотепний. Здатність бути вільним від почуття власної важливості. 7) Мудрість - Відчування обмежень, почуття часу, дисципліна і стійкість, витримка і терпіння. Здатність бути бездоганним (робити найкраще, що можна зробити в даній ситуації - однак, без прихильності до зовнішнього виграшу). Терпимість до людських обмеженням. Здатність прийняти природну швидкість виконання проектів, змін у своїй команді і в собі самому. Стримано ставитися до перемог і програвати без почуття поразки.
Перекладено:
http://www.hr-portal.ru, http://www.kadrovik-praktik.ru
Інші зразки характеристик
21 листопада 2024 року
Вас может заинтересовать
Алименты
Все что касается алиментных обязанностей. Подробнее
Позовні заяви з сімейних проблем
Будь-хто хто зустрічався з сімейними неприємностями підтвердить, як болісно цим займатися і скільки грошей і нервів це забирає. Непогано якщо поруч конкретний приклад позову, який підходить під Вашу проблему. Брак и семьяСпадщина і її розділ
Вступ у права успадкування часто проходить з раптовими спорами. Отримання спадщини за законом і заповітом має відмінності по своєму порядку. Шаблони позовних заяв, по спорах пов'язаних з отриманням спадщини. НаследствоЖитлові спори
Шаблон заяв до суду з цівільніх спорів, пов'язаних з правом на житло. Житлове право містіть право володіння користування проживання. Щодо задовольняють відомо багато суперечок І розбіжностей. Очевидна Відмінна рису Між житлового фонду комунальної ічастной власністю. Тут же розпалюються суперечкі по розділу особового рахунка та користування квартирою. Приклади заяв до суду допоможуть вивчити які сортаменту Вимоги Необхідно вказуваті в заяві до суду. Жилищное правоЗавдані збитки та її відшкодування
Буває, що нашим речам заподіюють шкоду. Шкода буває нематеріальний, матеріальний. Визначається це судячи з наявності провини наявності недбалості. Залежно від ознак з'являється обов'язок відшкодувати заподіяну шкоду. І той, чиїм інтересам завдано шкоду вимагає її компенсації. Відповідальність за неповнолітнього, собаку та інше Возмещение вредаДТП
Неприємність в дорозі не може бути приємним сюрпризом. Той хто зустрічав це подія підтримає це твердження. Але якщо це сталося, кожен змушений якось виходити із ситуації. Коли інспектор склав пояснення схеми страхові документи виклики страховиків часом виникає вимога про не покритому страхової відшкодування шкоди, та зменшення товарної вартості ДТПСтатті спеціалістів
В інституті наполягали, якщо мрієш прославитися прекрасним правознавцем, постійно стеж за законами. Або за аналізом законів, зробленими іншими правознавцями. НовостиПоследние комментарии
[18-05-2017 21:25] Елена Скажите пожалуйста я одинокая мать воспитываю трёх детей могу ли я получить ...
[17-05-2017 15:40] Владислав Якщо мій друг Максим (56 років) став інвалідом 2 групи, то може ...
[06-05-2017 18:18] Віктор Опанасович Мій батько прописаний та проживае в квартирі, власником якої є його дочка. ...
[25-04-2017 12:30] Адвокат Глава 86 СПАДКУВАННЯ ЗА ЗАКОНОМ Цивільного кодексу України ...
[25-04-2017 11:47] Евгений Подскажите ссылку на Закон, где указана именно такая трактовка "Родичами першого ступеня ...