Характеристика дитини зі школи зразок
Одна справа запитувати характеристику, зовсім інше скласти. Не змінилися потрібно було приходити у відділ кадрів з характеристикою. Все частіше в діловій ужиток вкралось капіталістичне поняття як лист з рекомендацією. Кожному доводилося зв'язуватися з таким поняттям як характеристика. Пропонуємо приклад, який заощадить час видачі хорошого документа При соціалізмі поручительських лист заміняла банальна характеристика. Сьогодні характеристики знову почали називати рекомендаційним листом. Якщо приходив час бути прийнятим на роботу, або випадала нагода зайняти виборну посаду.
Характеристика на учня школи. зразок.
Особливістю складання характеристики на учня (групу учнів) є те, що це найпопулярніший, дієвий і доступний спосіб для виявлення та опису індивідуально-психологічних особливостей школяра. Грамотно і коректно складена характеристика на учня школи покликана допомогти новому педагогу налагодити комунікацію з учнем або всім класом, дати уявлення про його особистісних особливостях кожної дитини, що надалі дозволить вибудувати план педагогічної роботи, створивши оптимальні умови для всебічного розвитку школяра. Одночасно упереджено складена і необ'єктивна характеристика здатна негативно позначитися на відносинах педагога та учня.
У різний час вимоги до складання характеристик на учнів були продиктовані різними аспектами соціально-історичного процесу, залежали від етапу розвитку психології та її поглядів на індивідуальні особливості особистості дитини. Єдиний зразок характеристики на учня школи так і не був розроблений.
Практика дає нам безліч характеристик, який складають викладачами в «вільній формі» і за чіткими рекомендаціями педагогічної науки. Дані форми значно різняться по виділеним показниками, маючи як переваги, так і недоліки.
Порівнюючи і аналізуючи існуючі сьогодні форми характеристик на учнів школи, будь то характеристика учня корекційної школи або загальноосвітньої, застосовувані в них критерії оцінки учнів, не важко виділити базові вимоги, яким повинна відповідати составляемая характеристика:
- Повинна виявляти і відображати індивідуально-психологічні особливості характеризуемого школяра, притаманні їм у поведінці і демонстровані в процесі навчання;
- Розділяти учнів по переважаючим особливостям на групи;
- Демонструвати ставлення викладача до учня;
- При складанні спиратися на стандартну схему;
- Бути доступною, зрозумілою для педагогів і «легко читається» навіть для тих вчителів, які поки не знайомі з цими дітьми;
- Процес складання характеристики на школяра не повинен бути трудомістким.
Зразок написання характеристики на учня
На підставі цих вимог розробляється індивідуальна «Психолого-педагогічна карта учня», При створенні якої застосовується метод експертних оцінок, виражених в графічному вигляді. «Експертом» в даному випадку виступає класний керівник. Така карта дозволяє скласти домогтися того, щоб характеристика на учня початкової школи та наступних років навчання максимально об'єктивно відображала дійсність.
Суто індивідуальні поведінкові особливості учнів фіксуються в карті у вигляді шкал. По краях кожної шкали розташовані мінімум і максимум виразності тих чи інших особливостей.
Один край відповідає яскравому прояву якої-небудь особливості особистості дитини, а інший показує її повна відсутність або наявність протилежної особливості. Аналіз оцінок, виставлених викладачем за шкалами відносини, сприяє не тільки полегшенню «зчитування» інформації про школяра, але і дозволяє виявити найбільш конфліктні зони спілкування.
Дана карта рекомендована до заповнення на кожного учня школи в кінці певних періодів навчання, щоб виявити першорядні завдання в процесі навчання і виховання дитини, а також для того, щоб допомогти новому педагогу (у разі передачі класного керівництва) в роботі з класом. Зокрема:
- 3 клас – учителем початкової школи складається карта з узагальненими даними про учня для вчителя середньої школи;
- 7 клас карту складають на етапі переходу учня до диференційованого навчання (в період вибору профілюючого напряму подальшого професійного навчання);
- 9 клас карта складається для своєчасного виявлення здібностей та професійних нахилів учня з прицілом на його подальшу підготовку до вступу в конкретний вуз.
Якщо учень навчається по одинадцятирічної програмі, то психолого-педагогічна карта складається в 4, 8 і 10 класах.
Як правильно скласти характеристику на учня (школи, коледжу, вузу)? рекомендації, зразки, приклади.
Для чого складається характеристика на учня? Вона має на увазі опис достоїнств і недоліків кого-небудь або чого-небудь. У даній статті буде розглянута характеристика на учня школи чи іншого навчального закладу.
Такий документ потрібно в разі переведення учня з одного класу в інший, з молодшої школи - в старшу або при переході в іншу школу. По закінченні школи для вступу до іншого навчального закладу теж може знадобитися характеристика.
В військкоматах від призовників теж не рідко просять характеристику з місця навчання. І саме не приємне, її вимагають в поліції, при постановці неблагополучного учня на облік або при закладі кримінальної справи.
У всіх цих випадках характеристика це майже те ж саме, що і резюме при влаштуванні на роботу, тільки пишеться вона не самим учнем, а його вчителем. У ній зазначаються навчальні успіхи, ступінь фізичного розвитку, стосунки з однолітками вчителями та багато іншого.
Характеристика може бути звичайною і психологічної, або включати всі відомості.
План характеристики
Характеристика на учня повинна містити наступні пункти:
1. Загальні відомості про учня. Прізвище, ім'я, по батькові, вік, в якому класі навчається, національність, зовнішній вигляд, позашкільні захоплення школяра, чим займаються батьки, повна або не полная сім'я;
2. Стан здоров'я та фізичний розвиток. У цьому пункті вказуються особливості фізичного розвитку школяра і на скільки воно відповідає віку.
Якщо дитина займається спортом, - вказати яким і яких успіхів досяг. При вказівці стану здоров'я використовуються дані шкільного медпункту і отримані з бесіди з батьками. Тут же вказуються шкідливі пристрасті: куріння, алкоголь, наркотики;
3. Умови сімейного виховання. У цьому пункті зазначаються докладні відомості про склад сім'ї, її соціальному становищі. Вказується освіта батьків, побутові та житлові умови, матеріальний добробут.
Повинно бути приділено увагу моральному клімату в сім'ї, яке виховання в сім'ї повчає школяр (позитивне чи негативне). Окремо описується ставлення дитини до членів сім'ї;
4. Інтереси учня. Вказуються інтереси школяра як навчальні, так і позашкільні. Дається оцінка стійкості інтересів, глибина, ширина діапазону цікавлять тим, спрямованість, ступінь захопленості;
5. Інтелектуальний розвиток. Цей пункт містить відомості про особливості пам'яті, тобто як саме (спосіб) запам'ятовує школяр - зорово, на слух і т.п. На скільки міцно, швидко і повно відбувається запам'ятовування.
Особливості мислення подразумевают вміння аналізу, порівняння, класифікації та узагальнення отриманих знань і синтезу висновків з них. Також сюди входить логічність у судженнях, склад розуму і рівень самостійного мислення.
Уважність - уміння переключати увагу, концентруватися на будь-яких окремих завданнях, ступінь розвитку довільної уваги, уміння розподілити увагу на кілька задач. У цьому ж пункті повинна бути інформація про рівень розвитку общейучебних умінь.
Це вміння планувати і організовувати своє навчання, відшукувати необхідну інформацію, на скільки раціональні навчальні вміння, яка ступінь культури розумової праці. Тут же вказується розвиненість мовлення. В цей опис входить словниковий запас, культура мови, вміння робити і міркувати, наскільки виразна і грамотна мова;
6. Особливості темпераменту. Тут описується переважаючі емоції дитини і їх стійкість, як часто міняється емоційний стан школяра.
Вказується, який тип темпераменту переважає у учня, сила чи слабкість нервової системи, на скільки він урівноважений, рухливий, його темп психічних реакцій і реактивність дитини. Дається аналіз характеру емоцій, тобто наскільки дитина запальний, стриманий, образливий і т.п. Яка його емоційна збудливість - вразливість, дратівливість. Необхідно вказати ступінь агресивності або депресивності;
7. Вольові якості. Тут, фактично, визначається, на скільки учень здатний стійко прагнути до поставленої мети, його самостійність, рішучість, наполегливість, вміння керувати своїми емоціями;
8. Комунікабельність у відношенні з колективом класу і вчителями. Тут дається характеристика розуміння учнем свого місця в колективі, його ставлення до свого становища (задоволений чи ні). Якщо не задоволений, то яку роль він хотів би грати.
Також оцінюється ставлення до колективного життя класу: прояв активної участі або пасивний виконавець. Відношення до суспільних доручень. Яке його ставлення до думки колективу щодо нього, як до нього ставиться більшість хлопців у класі.
Оцінюється ставлення учня до викладачів та вчителів до нього. Взаємини з протилежною статтю. Чи є близькі друзі в класному колективі.
Чи готовий прийти на допомогу товаришам.
9. Рівень домагань і самооцінка показують, на скільки учень прагне зайняти те чи інше положення в колективі класу, досягти поставлених цілей в навчанні і житті. Оцінюється на скільки самооцінка учня адекватна в різних видах діяльності і вчинках, щодо себе і свого зовнішнього вигляду.
10. Морально-етичні якості відображають загально прийняті поняття: чуйність, турботливість, чесність, можливість зради, справедливість, лицемірство, порушення правових норм.
У цій же частині розглядається тактовність у відносинах з однолітками і викладачами, родичами і чужими людьми. Оцінка фортеці дружби і здатності захистити близького в складній ситуації те ж викладається тут.
Висновок. Підводиться підсумок описаних якостей учня. Говориться про переважаючих рисах його характеру і як вони впливають на навчання і особисте життя.
Робиться висновок про те, що слід було б змінити і як доцільніше, з педагогічної точки зору, це зробити.
Звичайно в характеристиках на учнів не треба всі ці пункти детально розписувати, 1-3 пропозицій зазвичай достатньо щоб викласти всю суть. Але важливі моменти або особливості учня (якщо вони є) варто розписати детальніше.
Психологічна характеристика
В даному розділі буде схематично описана методика оцінки психологічного образу учня. Це задача шкільного психолога, але учитель все ж повинен представляти яким чином проводиться ця робота.
Для складання психологічної характеристики учня використовується ряд тестів, спрямованих на визначення ступеня тривожності дитини, особливості її самооцінки та рівня шкільної мотивації. Використовуючи ці тести, психологи можуть дати конкретну відповідь, які саме причини необхідно враховувати, щоб змінити в позитивну сторону будь-які негативні риси характеру учня.
І так, як і описана вище характеристика починається з імені, віку і сімейного складу характеризуемого. Далі наводяться результати проведених тестів, і врешті робиться висновок на основі аналізу результатів тестів з подальшими рекомендаціями.
Для оцінки тривожності використовується тест Р. Теммпл, В. Амен, М. Дорки, який полягає в послідовному показі картинок із зображенням дитини в різних ситуаціях. При цьому на малюнку дитина зображений без обличчя, а від випробуваного потрібно сказати яке особа (сумне чи веселе) в даній ситуації має бути по його (її) думку.
Малюнки розділені на групи: дитина з однолітками, зі старшими або молодшими дітьми, з батьками, з учителями. Відповіді по кожній групі малюнків оцінюються окремо в процентному співвідношенні. Узагальнення результатів дозволяє зробити висновок про ту чи іншою мірою (у%) тривожності в різних ситуаціях.
Висновок про особливості самооцінки робиться на основі тесту «драбинка». Із самої назви можна здогадатися, що дитина повинна поставити себе на якусь щабель і розставити щодо себе всіх запропонованих йому персонажів: батьків і родичів (тато, мама, брати і сестри, бабусі і дідусі), шкільний колектив, друзі у дворі та школі , вчителі.
Для зручності обчислень самооцінки можна пропонувати драбинку с10-ю ступенями. Результати тесту описові по відношенню до кожного пропонованого персонажу.
На підставі цих тестів робиться висновок про ставлення дитини до школи і сім'ї. Зіставлення результатів тестів допомагають виявити причини тієї чи іншої поведінки школяра.
Відмінності характеристик на учнів молодшої та середньої школи і професійних навчальних закладів
Принципово характеристика на учнів молодшої та середньої школи відрізняється тільки віком дитини. Обидві характеристики складаються за наведеним вище планом. Як для учнів молодших класів, так і для середньої школи вказується схильність дитини до гуманітарних або природничих наук.
Характеристика на учнів професійних навчальних закладів доповнюється відношенням до одержуваної (отриманої) професії, успіхи в її освоєнні, професійні навички. У всьому іншому, слід дотримуватися того ж плану складання характеристики.
Зразки та приклади характеристик на учнів, файли для скачування:
Скачати зразки і приклади характеристик на учнів
Характеристика на учня початкової школи - зразок - інше - класному керівнику - база розробок - спільнота взаємодопомоги вчителів педсовет.su
Ф.І. учня навчається в даній школі з 01.09.2009. До вступу до школи дошкільні установи не відвідував, виховувався в родині. Батьки цікавляться навчанням сина, є активними помічниками дитині в навчанні.Атмосфера в родині дружелюбна, тепла. Відносини між членами сім'ї довірчі, близькі. Батьки охоче співпрацюють з учітелямі.За час навчання показав себе не слабким учнем. Швидко навчився читати. Читає з інтересом, переповідає прочитане, відповідає на питання по тексту. Вчить вірші. На уроках активний, часто піднімає руку.
При виконанні навчальних завдань швидко здатний переключатися з одного виду діяльності на інший, знаходити і виправляти свої помилки. Записи в зошитах робить акуратно, старається. Чітко і уважно виконує інструкції вчителя. З математики обчислювальні операції виконує, самостійно вирішує завдання, пише до них поясненія.Мальчік дисциплінований, посидющий, не конфліктна. Спокійний, поступливий, доброзичливий стиль поведінки. Охоче ??і сумлінно виконує громадські доручення.
Зазвичай виступає в ролі «веденого», слід за ким - то, але вже намагається підтримати гру, покликати дітей грати. В даний момент має багато друзів серед однокласників.
При надходженні в перший клас був замкнутий, зайво скромний, соромливий, часто плакав, коли що - то не виходило, був не впевнений у собі. На даний момент є опорою педагога.
Перекладено:
http://sampledoc.ru, http://neuch.org, http://pedsovet.su
Інші зразки характеристик
03 грудня 2024 року
Вас может заинтересовать
Алименты
Все что касается алиментных обязанностей. Подробнее
Зразки документів з сімейних питань
Сімейні позови забирають у подружжя надто багато часу, сил і грошей. Розірвання шлюбу зазвичай, погане подія, а за ним часом слід розділ майна подружжя та вирішення питання виховання дітей. Всі ці суперечки вимагають звернення до суду, якщо сторони не зуміли вирішити все мирно. Брак и семьяСпори про спадщину
Спадкування часто проходить з несподіваними спорами. Спадкування за законом і заповітом має відмінності за своїм принципом. Приклади заяв, по тяжбах пов'язаним з суперечками про отримання спадщини. НаследствоПраво на житло
Приклади позовів у цівільніх справах, пов'язаних з правом на житло. Право на житло укладає право проживання володіння користування. Тут відомо Дуже багато розбіжностей І суперечок. Є Відмінна рису Між приватним будинка І жітлової квартирою. Тут же йдуть суперечкі по розділу особового рахунка та корістуванні квартирою спільно. Зразки судових ДОКУМЕНТІВ допоможуть зрозуміті які сортаменту Вимоги слід писати у своїй заяві. Жилищное правоЗавдані збитки та її відшкодування
Буває, що нам завдають шкоди. Шкода може бути матеріальний, нематеріальний. У залежності від вини можливості передбачити можливі збитки. У залежності від цього з'являється обов'язок компенсувати завдану шкоду. І той, кому заподіяно шкоду вимагає її відшкодування. Відповідальність за неповнолітнього, собаку та інше Возмещение вредаПодія з машиною
Дорожньо транспортна пригода не буде приємним сюрпризом. Той хто переживав це подія підтримає цей вислів. Раз вже це сталося, доведеться якось виходити з ситуації. Після того як складено страхові документи виклики страховиків пояснення схеми буває виникає вимога про не покритому страхової відшкодування ушкоджень, і погіршенні зовнішнього вигляду ДТПАналітичні огляди
В університеті повторювали, якщо бажаєш прославитися успішним адвокатом, постійно стеж за законами. Або за аналітикою законодавства, зробленими іншими правознавцями. НовостиПоследние комментарии
[18-05-2017 21:25] Елена Скажите пожалуйста я одинокая мать воспитываю трёх детей могу ли я получить ...
[17-05-2017 15:40] Владислав Якщо мій друг Максим (56 років) став інвалідом 2 групи, то може ...
[06-05-2017 18:18] Віктор Опанасович Мій батько прописаний та проживае в квартирі, власником якої є його дочка. ...
[25-04-2017 12:30] Адвокат Глава 86 СПАДКУВАННЯ ЗА ЗАКОНОМ Цивільного кодексу України ...
[25-04-2017 11:47] Евгений Подскажите ссылку на Закон, где указана именно такая трактовка "Родичами першого ступеня ...