Правила заповнення бланка суворої звітності
Реквізити, які повинні мати бланки цінних паперів і документів суворої звітності
Бланки цінних паперів і документів суворого обліку повинні мати такі реквізити підприємства-виготовлювача:
- повне або скорочене найменування підприємства, що виготовило бланки цінних паперів і документів суворого обліку, або його код;
- номер замовлення;
- дату (рік і квартал випуску). За погодженням з Держзнаком України допускається інша номенклатура реквізитів.
Виготовлення вексельних бланків регулюється окремою Постановою КМ і НБ України № 528 "Про затвердження Правил виготовлення і використання вексельних бланків". Пункт 4 даної Постанови встановлює, що вексельні бланки мають містити такі вихідні дані:
- повне, скорочене або умовна назва поліграфічного підприємства - виробника;
- місце і рік випуску;
- номер замовлення;
- тираж.
Необхідною умовою є те, що вексельні бланки за текстом, графічним елементам, розміром полів, кольором і розташуванням реквізитів повинні відповідати зразкам згідно з додатками 1 і 2 до цієї Постанови. Вексельні бланки виготовляються на папері і фарбами, перелік яких наведено в пункті 5 даної Постанови. У розділі 2 наводяться особливості використання вексельних бланків.
Особливе місце серед бланків суворого обліку займає квиткове господарство в театрально-видовищних підприємствах. Документом, який регулює порядок виготовлення, зберігання, використання, обліку та знищення невикористаних бланків квитків і абонементів, є Інструкція з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах (див. Інструкцію № 452).
До бланків суворої звітності відносяться:
1. Подорожній лист (форми N 1, 2), службовець підставою для обліку транспортних робіт і списання пального. Даний бланк друкується на звичайному папері, але містить друкарську нумерацію.
2. Товарно-транспортна накладна (типові форми 1-ТН, 1-ТН спирт, затверджені наказами Міністерства транспорту та Міністерства статистики України від 29.12.95 р. N 488/346 і від 03.01.97 р. N 378/3/417 / 103 відповідно), порядок використання якої затверджено наказом Міністерства статистики України та Міністерства транспорту України від 07.08.96 р. N 228/253, що служить основним документом для перевезення вантажів автомобільним транспортом, підставою для оприбуткування на баланс та списання з балансу товарно-матеріальних цінностей, здійснення бухгалтерського, складського та оперативного обліку. Друкується на звичайному папері з друкарською нумерацією.
3. Довіреність (форми М-2 і М-26), затверджена наказом Міністерства фінансів "Про затвердження Інструкції про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей" від 16.05.96 р. N 99, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 12.06.96 р. N 293 (інструкція зареєстрована під N 293/1318), із змінами та доповненнями, - основний і єдиний документ, за яким проводиться відпуск покупцям або безкоштовна передача сировини . матеріалів, палива, запчастин, інвентарю, худоби, насіння, добрив, інструментів, товарів, основних засобів та інших товарно-матеріальних цінностей, а також нематеріальних активів, грошових документів і цінних паперів, причому довіреність має бути видана безпосередньо (і лише!) самим покупцем (одержувачем).
Друкується на спеціальному папері з друкарською нумерацією.
4. Прибутковий касовий ордер форми КО-1, застосовуваний як бланка суворої звітності з 01.03.99 р. відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 27.07.98 р. N 263, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.98 р. N 508/2948, для оформлення факту надходження грошових коштів і грошових документів у касу підприємства.
5. Накладна на відпуск товарно-матеріальних цінностей форми М-20, застосування якої як бланка суворої звітності починається відповідно до наказу Державного комітету статистики України від 25.02.99 р. N 76 з 01.04.99 р. (раніше наказом від 27.07 .98 р. N 263 цього ж комітету початок застосування було передбачено з 01.03.99 р.) для оприбуткування і списання товарно-матеріальних цінностей, здійснення складського, бухгалтерського та оперативного обліку в тих випадках, коли не виписується товарно-транспортна накладна.
Відповідно до п.6.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. N 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.95 р. N 168/704, всі бланки суворої звітності повинні зберігатися в сейфах, металевих шафах, спеціальних приміщеннях, що забезпечують їх збереження.
На підприємствах усіх форм власності оприбуткування бланків суворої звітності за фактичною вартістю придбання здійснюється на підставі наступних документів:
- чека;
- товарно-транспортної накладної (або накладної на відпуск товарно-матеріальних цінностей);
- податкової накладної;
- прибутково-видаткової накладної форми СЗ-1 на бланки суворої звітності, затвердженої наказом Міністерства статистики України від 11.03.96 р. N 67 "Про затвердження типових форм первинного обліку бланків суворої звітності".
Відповідно до вказівок щодо застосування і заповнення форм первинного обліку бланків суворої звітності, затверджених цим же наказом, основними документами, застосовуваними для обліку стану і руху бланків суворої звітності, є:
1. Прибутково-видаткова накладна на бланки суворої звітності форми СЗ-1 (зазначена вище), застосовувана для оформлення надходження на склад і відпуску зі складу бланків суворої звітності. У ній відображаються: найменування підприємств (відправника і одержувача), їх ідентифікаційні коди, номер довіреності, якого числа і через кого здійснений відпуск бланків, номер по порядку, найменування бланків суворої звітності, дані про фактичний відпустці бланків (кількість книжок, серія бланків, номера бланків з номера по номер), дані про отримання бланків (кількість книжок, серія бланків, номери бланків з номера по номер) і підписи особи, яка дозволила відпустку, отримувача та особи, яка здійснила відпустку цих бланків.
Оприбуткування на баланс підприємства отриманих бланків суворої звітності в синтетичному бухгалтерському обліку здійснюється за ціною придбання на рахунку 05 "Матеріали", субрахунок 3 "Інші матеріали", бухгалтерською проводкою:
Дт 05/3 "Інші матеріали" Кт 60 "Розрахунки з постачальниками" Кт 61 "Аванси" Кт 71 "Розрахунки з підзвітними особами" Кт 76 "Розрахунки з різними дебіторами і кредиторами".
В аналітичному обліку бланки суворої звітності при цьому відображаються за ціною придбання за видами бланків, облік застосовується кількісно-сумовий.
Витрати на придбання бланків суворої звітності включаються до валових витрат підприємства відповідно до п.5.1 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" в редакції Закону України від 22.05.97 р. N 283/97-ВР, зі змінами та доповненнями.
У підприємств, провідних рахунок 18 "Валові витрати", в податковому обліку робиться проводка на придбання бланків суворої звітності тільки за ціною фактичного придбання, а сума податку на додану вартість, сплачена постачальнику, відноситься на рахунок 68 "Розрахунки з бюджетом" відразу або через використання рахунку 67/1 "Податковий кредит". При цьому робляться такі записи у податковому обліку:
а) на включення до валових витрати вартості бланків суворої звітності:
Дт 18 "Валові витрати" Кт 60 "Розрахунки з постачальниками" Кт 61 "Аванси" Кт 71 "Розрахунки з підзвітними особами" Кт 76 "Розрахунки з різними дебіторами і кредиторами";
б) на оприбуткування бланків на баланс:
Дт 05/3 "Інші матеріали" Кт 18 "Валові витрати";
в) на податок на додану вартість, сплачений постачальнику за отримані бланки суворої звітності:
Дт 68 "Розрахунки з бюджетом" Кт 61 "Аванси" Кт 71 "Розрахунки з підзвітними особами" іліДт 67/1 "Податковий кредит" Кт 60 "Розрахунки з постачальниками" Кт 76 "Розрахунки з різними дебіторами і кредиторами" ; ІДТ 68 "Розрахунки з бюджетом" Кт 67/1 "Податковий кредит".
Проводка складається залежно від того, яке з двох подій відбулася раніше: оплата або отримання товарно-матеріальних цінностей. У цьому сенсі операції з руху бланків суворої звітності, розрахунками за них не мають відмінностей від операцій з іншими товарно-матеріальними цінностями. Особливості бухгалтерського обліку бланків суворої звітності полягають у тому, що вони враховуються не тільки на балансі підприємства, але і за балансом на позабалансовому рахунку 004 "Бланки суворої звітності" за номінальною (або законодавчо встановленою ціною). Оприбуткування в позабалансовому обліку здійснюється бухгалтерським записом:
Прихід 004 "Бланки суворої звітності".
При цьому проводка робиться одностороння, без використання звичайного в бухгалтерії принципу подвійного запису.
Слід зазначити, що для різних видів бланків суворої звітності в позабалансовому обліку існують різні ціни:
1) бланки подорожніх листів і товарно-транспортних накладних оцінюються за фактичною вартістю придбання, але не менше 0,1 мінімальної заробітної плати за один бланк подорожнього листа або один комплект (три штуки) товарно-транспортних накладних, що визначено Інструкцією про порядок виготовлення, зберігання , застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи, затвердженої наказом Міністерства статистики України та Міністерства транспорту України від 07.08.96 р. N 228/253, із змінами та доповненнями.
Дане положення викликає певні незручності в роботі бухгалтерії, оскільки зміна розміру мінімальної заробітної плати тягне за собою зміну в оцінці та обліку бланків суворої звітності. У міру зростання розміру мінімальної заробітної плати необхідно обчислювати нову вартість вказаних бланків, порівнювати зі старою і на різницю робити бухгалтерську запис:
Прихід 004 "Бланки суворої звітності".
Причому дана проводка здійснюється тільки в сумовому вираженні без зміни кількісних показників.
Оскільки з 01.01.99 р. розмір мінімальної заробітної плати становить 74 гривні, то один бланк подорожнього листа або один комплект товарно-транспортної накладної повинен в позабалансовому обліку оцінюватися в 7 грн. 40 коп. А це абсолютно суперечить логіці. Та й як можна пов'язати вартість бланка, нехай навіть і суворої звітності, з величиною мінімальної заробітної плати?! Що у них спільного?! По всій видимості, немає межі абсурду;
2) ціна за один бланк довіреності встановлена ??наказом Міністерства фінансів України від 16.05.96 р. N 99, із змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 19.02.98 р. N 37 "Про квартальний бухгалтерський звіт", в розмірі 1 грн. 50 коп.;
3) номінальна ціна за один прибутковий касовий ордер і один комплект накладних на відпуск товарно-матеріальних цінностей поки не встановлена ??в нормативному порядку, тому ціною відображення цих бланків у позабалансовому обліку може бути фактична вартість їх придбання до тих пір, поки Міністерством фінансів України не буде встановлений інший розмір.
Збільшення кількості видів бланків суворої звітності, без сумніву, переслідує благу мету: ліквідацію "лівого" товару, однак повністю не усуває неврахований товар і тіньову сторону торгівлі. Як показала практика, складності від захаращення обліку виникають у всіх чесних платників податків. Ділки "з тіні" отримають і "тіньові" номерні, типографські "бланки суворої звітності" без звітності, причому зовні їх дуже важко буде відрізнити від справжніх. Досвід вже є: на акцизних марках вправлялися кілька років.
2. Прибутково-видаткова книга з обліку бланків суворої звітності за рік форми СЗ-2, вживана для обліку бланків суворої звітності на складі підприємств усіх форм власності, пронумерована, прошнурована, скріплена печаткою і підписами керівника підприємства та головного бухгалтера. У ній відображаються: найменування бланків (для ведення обліку окремих видів бланків суворої звітності в книзі виділяється певна кількість сторінок), дата запису, від кого отримані або кому відпущені бланки, підстава операції (найменування, дата і номер документа), прихід і витрата за кількістю книжок, серії та номера бланків, ідентифікаційний код підприємства. При цьому у видатковій частині відображаються бланки, передані матеріально відповідальним особам для виконання ними функціональних операцій з використання даних бланків. Така передача здійснюється в синтетичному обліку за фактичною ціною придбання проведенням:
Дт 05/3 "Інші матеріали" Кт 05/3 "Інші матеріали".
В аналітичному обліку з рахунку 05/3 "Інші матеріали" здійснюються зміни по матеріально відповідальним особам, а оцінка бланків при цьому залишається фактичною. В аналітичному позабалансовому обліку зміна матеріально відповідальних осіб також відбивається, але оцінка бланків суворої звітності не змінюється, записи здійснюються за номінальною (законодавчо встановленої) вартості. Заповнені бланки суворої звітності можуть видаватися:
- тільки особам, які працюють на підприємстві, - подорожні листи та довіреності (щодо довіреностей це положення регламентовано наказом Міністерства фінансів України від 18.10.96 р. N 226);
- особам, які працюють на підприємстві, або представникам транспортної організації - перевізника вантажу (водіям, експедиторам) товарно-транспортні накладні;
- матеріально відповідальним особам одержувача (покупця) на підставі довіреності разом з вантажем - накладна на відпуск товарно-матеріальних цінностей;
- всім, без винятку, особам, які здійснили внесок грошових коштів або грошових документів у касу підприємства - квитанція від оформленого прибуткового касового ордера, сам же прибутковий касовий ордер залишається в касових документах для даного підприємства.
Видача (використання) бланків суворої звітності певним чином фіксується:
1) видача подорожніх листів відображається в диспетчерському журналі, листи якого прошнуровані та пронумеровані, скріплені печаткою та підписами керівника та головного бухгалтера;
2) видача товарно-транспортних накладних відображається в журналі реєстрації, оформленому аналогічним чином;
3) видача довіреностей фіксується в журналі реєстрації довіреностей типової форми М-3, також пронумерованому, прошнурованому, скріпленому печаткою та підписами керівника та головного бухгалтера. У ньому відбиваються номер запису за порядком, дата, термін дії довіреності, посаду та прізвище особи, яка отримала довіреність, найменування постачальника, номер, дата контракту (наряду, специфікації, повідомлення або іншого документа), підпис отримав довіреність особи, відмітка про використання довіреності ( номер і дата прибуткового документа на отримані за дорученням цінності) або поверненні довіреності без використання. Зазначені реквізити є обов'язковими;
4) видача та використання прибуткових касових ордерів фіксуються в реєстраційному журналі форми КО-3, пронумерованому, прошнурованому, скріпленому печаткою та підписами директора і головного бухгалтера. У ньому зазначаються: ідентифікаційний код і найменування підприємства, прибутковий (видатковий) документ (дата, номер), надходження і витрату коштів на заробітну плату, премії, відрядження, господарські витрати і т.д. по кожній фізичній особі.
3. Акт на списання використаних бланків суворої звітності, що складається для списання бланків з підзвіту матеріально відповідальної особи, - форма СЗ-3. Даний бланк заповнюється комісією, призначеною наказом керівника підприємства, один раз на місяць. У ньому зазначаються: найменування бланків суворої звітності, кількість книжок, серія бланків, номери бланків з номера по номер, скільки всього використано і підлягає списанню, ідентифікаційний код підприємства, підписи членів комісії, прізвище, ім'я, по батькові матеріально відповідальної особи. Акт затверджується керівником підприємства.
На підставі даного акту в бухгалтерському обліку здійснюються проводки:
а) на балансі за фактичною вартістю придбання:
Дт 20 "Основне виробництво" Дт 26 "Загальновиробничі витрати" Дт 44 "Витрати обігу" Кт 05/3 "Інші матеріали";
б) за балансом за номінальною (законодавчо встановленої) вартості:
Витрата 004 "Бланки суворої звітності".
4. Акт перевірки наявності бланків суворої звітності форми СЗ-4, застосовуваний для перевірки фактичної наявності бланків суворої звітності при надходженні на склад. У разі розбіжності фактичної кількості і даних супровідних документів один примірник акта передається постачальнику. В акті відображаються: ідентифікаційний код підприємства, дата складання, за даними фактичним і даними супровідних документів кількість книжок, серії бланків, номери бланків з номера по номер, виявляється надлишок або недостача. Акт підписується членами комісії і затверджується керівником підприємства. Порядок обліку надлишків і недостач не відрізняється при цьому від обліку інших товарно-матеріальних цінностей. Надлишки оприбутковуються бухгалтерським записом:
Дт 05/3 "Інші матеріали" Кт 60 "Розрахунки з постачальниками".
У позабалансовому обліку робиться на номінальну вартість запис
Прихід 004 "Бланки суворої звітності".
Це означає, що здійснюється прихід всього фактичної кількості надійшли бланків суворої звітності.
Недостача відноситься на рахунок 84 "Нестачі і втрати":
Дт 84 "Нестачі і втрати" Кт 60 "Розрахунки з постачальниками" Кт 76/3 "Розрахунки з різними дебіторами і кредиторами" Кт 61 "Аванси".
Після з'ясування причин при пред'явленні претензії постачальнику робиться проводка:
Дт 63 "Розрахунки за претензіями" Кт 84 "Нестачі і втрати".
5. Картка-довідка по виданих і використаних бланках суворої звітності форми СЗ-5, яка використовується для ведення аналітичного обліку виданих і використаних бланків суворої звітності по кожній матеріально відповідальній особі, по кожному виду бланків окремо, ведеться на підставі документів форм СЗ-1 - СЗ -4. У ній відображаються: ідентифікаційний код підприємства, прізвище, ім'я, по батькові матеріально відповідальної особи, дата, найменування бланків суворої звітності, підстава (номер і дата документа), одержання, використання і залишок бланків суворої звітності по кількості книжок, серіям, номерам бланків з номера по номер.
Даний залишок при інвентаризації зіставляється з фактичним і виявляється надлишок або недостача бланків суворої звітності. Надлишки оприбутковуються:
а) на балансі підприємства проводкою:
Дт 05/3 "Інші матеріали" Кт 80 "Прибутки і збитки".
У податковому обліку у складі доходу від позареалізаційних операцій дана сума потрапляє до валових доходів:
1) Дт 05/3 "Інші матеріали" Кт 48 "Валові доходи";
2) Дт 48 "Вахтові доходи" Кт 80 "Прибутки і збитки";
б) в позабалансовому обліку робиться проводка за номінальною (законодавчо встановленої) вартості і кількості:
Прихід 004 "Бланки суворої звітності".
Нестачі відносяться на рахунок винних осіб. Виявлення недостачі супроводжується проведенням за фактичною ціною придбання:
Дт 84 "Нестачі і втрати" Кт 05/3 "Інші матеріали".
Одночасно за номінальною (законодавчо встановленої) ціною:
Витрата 004 "Бланки суворої звітності".
Вся сума нестачі, якщо вина матеріально відповідальної особи встановлена, відноситься на рахунок 72 "Розрахунки з відшкодування матеріального збитку" за фактичною балансової вартості:
Дт 72 "Розрахунки з відшкодування матеріального збитку" Кт 84 "Нестачі і втрати".
Слід зазначити, що відповідно до Порядку визначення збитків від крадіжки, нестачі, знищення (псування) бланків суворої звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.96 р. N 116, із змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.96 г . N 1009, розмір збитку від крадіжки, знищення (псування) бланків суворої звітності обчислюється із застосуванням коефіцієнта:
5 - до номінальної (законодавчо встановленої) вартості;
50 - до вартості придбання за тим бланків суворої звітності, по яких не встановлена ??номінальна (або законодавчо встановлена) вартість.
Тому у разі виявлення при недостачі провини матеріально відповідальної особи остання має відшкодувати вартість з урахуванням зазначених коефіцієнтів, при цьому на різницю між вартістю з урахуванням коефіцієнта та вартістю придбання бланків суворої звітності робиться проводка:
Дт 72 "Розрахунки з відшкодування матеріального збитку" Кт 83 "Доходи майбутніх періодів".
Відшкодування шкоди оформляється проводкою:
Дт 50 "Каса" Дт 70 "Розрахунки по заробітній платі" Кт 72 "Розрахунки з відшкодування матеріального збитку".
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.97 р. N 34 надлишок коштів між вартістю відшкодування та купівельною вартістю (балансової) при недостачі бланків суворої звітності підлягає перерахуванню до бюджету. При цьому робиться бухгалтерська запис:
Дт 83 "Доходи майбутніх періодів" Кт 68 "Розрахунки з бюджетом".
Слід зазначити, що згідно з підпунктом 7.4.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість". якщо платник податку здійснює операції з продажу, звільнені від оподаткування або не є об'єктом оподаткування згідно зі статтями 3 та 5 цього Закону, суми податку на додану вартість, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням бланків суворої звітності, вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу), відносяться відповідно до складу валових витрат і до податкового кредиту не включаються. При цьому на балансі підприємства облік бланків суворої звітності здійснюватиметься за повною вартістю, включаючи податок на додану вартість. Якщо придбані бланки використовуються частково в оподатковуваних операціях, а частково - ні, то до суми податкового кредиту згідно з підпунктом 7.4.3 цього Закону включається та частка сплаченого (нарахованого) податку при їх придбанні, яка відповідає частці використання таких бланків в оподатковуваних операціях звітного періоду.
І останнє: списання бланків використаних довіреностей здійснюється на підставі типової форми М-2а, затвердженої Інструкцією до наказу Міністерства фінансів від 16.05.96 р. N 99, акта на списання бланків довіреностей, складеного комісією, призначеною керівником підприємства. У даному документі відображаються; ідентифікаційний код підприємства, склад комісії, номер по порядку, видані довіреності (серія, з номера по номер, кількість), з них використані довіреності, по яких отримані цінності і представлені звіти, із зазначенням кількості, серії, номерів бланків, і повернуті без використання довіреності із зазначенням кількості, серії та номерів бланків, кількість і вартість підлягають списанню бланків довіреностей за ціною придбання і номінальною вартістю. Акт підписується членами комісії, особою, яка відповідає за реєстрацію довіреностей, і затверджується керівником підприємства.
З усього вищевикладеного випливає, що розширення кола форм бланків суворої звітності має в цілому досить негативне значення:
1. Різко зростає обсяг бухгалтерських операцій, а отже, трудових витрат бухгалтерських працівників внаслідок наявності досить великої кількості "супровідних" документів з обліку, зберігання, руху бланків суворої звітності.
2. Система обліку відрізняється від обліку інших товарно-матеріальних цінностей, причому в бік ускладнення: наявність синтетичного та аналітичного обліку на балансі в одній оцінці та аналітичного обліку за балансом в іншій оцінці лише збільшує ймовірність помилок і плутанини.
3. Різко зростає інтенсивність і без того важкого бухгалтерського праці або відбувається збільшення штату управлінського персоналу. І тут можливі дві біди: або погіршиться якість роботи, або не залишиться виробників - все перейдуть у розряд обліковців і управлінців.
4. Збільшуються витрати на виписку документів на відпуск товарно-матеріальних цінностей, що, в свою чергу, позначиться на звороті підприємства з реалізації.
5. Виникають труднощі з використанням бухгалтерських програм і комп'ютерної техніки для заповнення бланків суворої звітності, оскільки раніше і довіреності, і прибуткові касові ордери, і товарно-транспортні накладні, і накладні виписувалися з використанням персональних комп'ютерів і не було необхідності в придбанні типографських бланків.
6. Збільшується собівартість продукції, робіт, послуг і зменшується підприємницька прибуток.
Отже, використання в практиці такої великої кількості форм бланків суворої звітності важко назвати інакше, ніж ненаукова система вичавлювання поту з бухгалтерських працівників і "знімання" грошових коштів з підприємств, але не в дохід бюджету, а в дохід друкарень. І звичайно ж, знову відбувається зростання впливу і значення чиновників і різного роду перевіряючих.
Також слід знати, що в даний час багато з бланків суворої звітності скасовані і вже не потрібні. Це не означає, що їх не можна застосовувати. Просто обов'язковість використання таких бланків у багатьох випадках відпала.
29 cічня 2025 року
Вас может заинтересовать
Алименты
Все что касается алиментных обязанностей. Подробнее
Шаблони по сімейних справах
Будь-хто хто стикався з сімейними проблемами відчував, як скушно цим займатися і скільки грошей і нервів це забирає. Чудово якщо поруч хороший шаблон позову, який підходить під Вашу історію. Брак и семьяСпори про спадщину
Отримання спадщини часто буває з раптовими труднощами. Спадкування за заповітом і законом розрізняється за своїм принципом. Приклади позовних заяв, по тяжбах пов'язаним з суперечками про поділ наслества. НаследствоВласність і право проживання
Шаблони заяв до суду з цивільних позовів, щодо житлових будинків. Право на житло укладає право користування проживання володіння. Щодо цього буває чимало розбіжностей і суперечок. Законом визначена різниця між житловим фондом комунальної ічастной власністю. Тут же відомі суперечки користуванні квартирою спільно і по розділу особового рахунку. Шаблони заяв до суду допоможуть розібратися що саме вимагають вказувати в судовому документі. Жилищное правоВідшкодування шкоди
Буває, що нашим речам наносять шкоду. Шкода буває матеріальний, нематеріальний. Визначається це судячи з наявності провини бажання або небажання завдати шкоди. У залежності від цього виникає обов'язок відшкодувати завдану шкоду. І кожен, чиїм інтересам заподіяно шкоду мріє її компенсації. Відповідальність за неповнолітнього, собаку та інше Возмещение вредаДорожньо транспортна пригода
ДТП не буде приємною подією. Кожен, хто зустрічав цю подію погодиться з цим твердженням. Але якщо це прийшло, доведеться якось вирішувати цю проблему. Після того як складено пояснення схеми виклики страховиків страхові документи буває виникає вимога про не покритому страхової відшкодування ушкоджень, та моральної шкоди ДТПТонкощі законів
У навчальному закладі наполягали, якщо мета бути хорошим юристом, не перестаючи стеж за законотворчістю. Або за аналізом законодавства, написаними іншими юристами. НовостиПоследние комментарии
[18-05-2017 21:25] Елена Скажите пожалуйста я одинокая мать воспитываю трёх детей могу ли я получить ...
[17-05-2017 15:40] Владислав Якщо мій друг Максим (56 років) став інвалідом 2 групи, то може ...
[06-05-2017 18:18] Віктор Опанасович Мій батько прописаний та проживае в квартирі, власником якої є його дочка. ...
[25-04-2017 12:30] Адвокат Глава 86 СПАДКУВАННЯ ЗА ЗАКОНОМ Цивільного кодексу України ...
[25-04-2017 11:47] Евгений Подскажите ссылку на Закон, где указана именно такая трактовка "Родичами першого ступеня ...