Відповідальне партнерство в управлінні ланцюжком поставок
Відповідальне партнерство в управлінні ланцюжком поставок
Мова піде про ті речі, які ми називаємо відповідальним партнерством - обопільній прийнятті високих стандартів роботи між виробничою компанією, її постачальниками і роздробом.
На мій погляд, головне правило відповідальної поведінки в зв'язці "виробник-дистрибутор-роздріб» придумали ще 100 років тому. Воно дуже просте і свідчить про наступне: до тих пір, поки кінцевий споживач не придбав товар, ніхто з учасників ланцюга поставок не продав його. Це лише переміщення з одного рівня ланцюга поставок до іншого.
Як же відбувається насправді? На практиці діє інший закон: у відповідь на замовлення перша ланка ланцюга - виробник - всіляко стимулює викупити більший ніж потрібно обсяг товару додатковими знижками і відстрочками платежу, відвантажує його на склад дистриб'ютора (відповідно передавши «право власності» на товар), а що відбувається з товаром далі - це вже проблеми наступного ланки. Тобто виробник повністю переконаний, що відвантажений товар - це проданий товар. «Виштовхнули» товар на ринок і нібито не несуть далі за нього відповідальність.
Подивимося тепер на ситуацію з другим учасником ланцюжка поставок. Дистриб'ютор, як правило, робить замовлення на підставі прогнозу продажів, який у міру наближення до кінцевого споживача стають все менш точним. Нерідко це змушує його робити дуже консервативні / обережні замовлення, адже ризики несе переважно дистрибутор (і виробник і ритейл прагнуть основні ризики перекласти саме на дистриб'ютора). В результаті ми часто спостерігаємо надлишок одних товарів (за нашими оцінками в середньому по продуктовому ринку він становить від 30 до 50% асортименту компанії) і нульові запаси по іншим товарам (не менше 20% від асортименту). Ця проблема була більш-менш керованою років 10 тому, коли кількість позицій, з якими працювала ланцюг поставок, було в десятки разів менше, ніж сьогодні.
Що ж заважає двом учасникам ланцюга поставок працювати в тандемі, а не розрізнено?
Міжнародні компанії, що володіють сильним брендом, ще менше піклуються про партнерів - вони диктують свої умови всьому ланцюжку, нав'язуючи такі умови роботи, які далеко не завжди влаштовують партнерів. На мій погляд, для того щоб з'явилося більше взаєморозуміння між партнерами і, як результат це вилилося в зростання фінансових показників усіх боків, виробничим компаніям необхідно виховати відповідальність і направити зусилля на мінімізацію надлишкових запасів і відсутність нульових позицій у партнерів, наступних нижче по ланцюгу поставок. Коли вони прийдуть до розуміння цієї простої речі, обопільний ефект стратегії win-win не змусить себе чекати.
До речі, якщо уважно вивчити практику по справжньому довгостроково і стабільно успішних компаній, то ми завжди зустрінемо серед корпоративних переконань і дій - політику win-win.
Серед українських компаній мені відомо лише кілька прикладів прагнення до встановлення таких відповідальних партнерських відносин. Сьогодні один з найбільших виробників молочної продукції активно впроваджує проект роботи з дистриб'юторами і роздрібом, який дозволяє звести до мінімуму конфлікт між усіма ланками ланцюга поставок. У молочній промисловості цей конфлікт підживлює ще й короткий термін придатності продукції і, як наслідок, великий відсоток повернень. Ризики втрат розрізняються для ланок ланцюга в рази. Посудіть самі: якщо для роздробу повернення 1 пляшечки молока «з'їдає» близько 5 проданих (бо як маржа дорівнює 15-20%, вартість 1 пляшки окупають 5 проданих), то для виробника втрати складуть все ту ж 1 пляшку (маржа близько 50%) . Внаслідок цього конфлікту виникає ще одна проблема, яка стосується виведення на ринок новинок.
Високий ризик втрат при поверненнях змушує ритейл робити дуже консервативні замовлення продуктів-новинок, вони потрапляють в категорію менш ходових позицій. У цій ситуації, які б зусилля, а також бюджети, виробник не вкладав в маркетингові / рекламні активності для просування «свого дітища», вони не матимуть належного ефекту до тих пір, поки новинці не вдасться подолати бар'єр консерватизму в наступних ланцюжках продажів. А тут вже страждає сам виробник, тому як ритейлу ввести і вивести новий продукт зі свого асортименту не складає труднощів, часу і грошей.
А створити новий продукт для виробника - це нерідко цілий рік на створення рецептури, технології, закупівлю і установку устаткування, рекламні кампанії та інше. І це величезні інвестиції.
Відповідальне ставлення постачальника до роздробу, виробника до дистриб'ютора обіцяє вивести всіх учасників ланцюжка поставок на наступний рівень співпраці. До цього ми і повинні прагнути. Адже перш, ніж летіти в космос, необхідно навести порядок «на своєму подвір'ї», який до того ж помітно відіб'ється на фінансовому стані всіх партнерів цієї логічного ланцюжка.
.07 вересня 2025 року
Вас может заинтересовать

Зразки по сімейних справах
Кожен хто стикався з сімейними неприємностями відчував, як скушно цим займатися і скільки нервових клітин це краде. Непогано якщо під руками гарний зразок необхідного документа, який підходить під Вашу історію. Брак и семья
Спадкові спори
Отримання спадщини часто проходить з несподіваними спорами. Отримання спадщини за заповітом і законом відрізняється за своїм принципом. Шаблони судових позовів, по спорах пов'язаних з отриманням спадщини. Наследство
Право на житло
Шаблон позовів у цівільніх справах, Щодо житловий пріміщень. Право на житло Це право володіння проживання користування. Тут БУВАЄ Чимало розбіжностей І суперечок. Існує різніця Між житлово квартирою ічастнім Будинки. Тут же Бувають проблеми з розділу особового рахунка І порядку Спільного проживання. Зразки заяв до суду допоможуть розібратіся Що сортаменту потрібно писати в заяві до суду. Жилищное право
Збиток і суперечки щодо шкоди
Трапляється, що нашим речам наносять шкоду. Збиток буває нематеріальний, матеріальний. Це залежить від вини наявності недбалості. У залежності від цього виникає обов'язок покрити заподіяну шкоду. І людина, кому заподіяно шкоду мріє її компенсації. Зіпсованого майно, шкода завдана укусом тваринного Возмещение вреда
Неприємність в дорозі
Дорожньо транспортна пригода не буде приємною подією. Кожен хто проходив цю подію погодиться з цим висловлюванням. Раз вже це сталося, кожен змушений якось виходити із ситуації. Після того як оформлені пояснення схеми виклики страховиків страхові документи як правило виникає проблема про повне відшкодування шкоди, і моральної компенсації ДТП
Законодавство Огляд
Викладачі повторювали, якщо думаєш стати прекрасним правознавцем, ретельно стеж за законотворчістю. Або за аналізом законів, написаними іншими юристами. НовостиПоследние комментарии
[18-05-2017 21:25] Елена Скажите пожалуйста я одинокая мать воспитываю трёх детей могу ли я получить ...
[17-05-2017 15:40] Владислав Якщо мій друг Максим (56 років) став інвалідом 2 групи, то може ...
[06-05-2017 18:18] Віктор Опанасович Мій батько прописаний та проживае в квартирі, власником якої є його дочка. ...
[25-04-2017 12:30] Адвокат Глава 86 СПАДКУВАННЯ ЗА ЗАКОНОМ Цивільного кодексу України ...
[25-04-2017 11:47] Евгений Подскажите ссылку на Закон, где указана именно такая трактовка "Родичами першого ступеня ...