Говорить і показує
Говорить і показує.
У НБУ з'явився свій телеканал - «Банк-ТВ».
В цунамі інформаційних повідомлень останніх тижнів новина про створення Національним банком України спеціалізованого телеканалу, який буде висвітлювати ситуацію на банківському ринку, в цілому залишилася непоміченою. Хоча, на мій погляд, подія ця знакова для всієї банківської системи. Крок, який безумовно додасть істотний імпульс не тільки поліпшенню ситуації з рівнем довіри громадян до банківського співтовариства, а й безпосередньо вплине на обсяги продажів і динаміку розвитку ринку.
Для кого то ця новина всього лише черговий привід згадати безсмертного класика з його «бенкетом під час чуми», але насправді це сильний крок, я б навіть сказав ривок, у розвитку вітчизняної банківської системи. Українські банки, довгий час декларую власну клієнтоорієнтованість, невпинно займаючись сегментацією клієнтської бази, насправді просто намагалися зробити клієнта щасливішими проти його власної волі. Мало хто, в гонитві за зростанням портфелів, обсягів і прибутку звертав увагу на «стрижень» всього, що відбувається навколо нього. І стрижнем цим, центром, навколо якого обертається «банківські світила», від велетнів до карликів, є саме клієнт.
В основній своїй масі ідеологічна війна «за клієнта» була програна, що називається на всіх фронтах і криза, а особливо його «післясмак», зайвий раз це підтверджує. Рівень довіри українців до банківської системи настільки низький, що будь-які просторікування про подальший розвиток цієї самої системи не більш ніж самообман. «Що посієш ...», говорить народна мудрість. Що посіяли ми? Не стану, що називається «причісувати» всіх під одну гребінку, але як кажуть «в середньому по госпіталю» сприйняття українцями банківського сектора насторожено песимістичне, в чому то навіть з ухилом до негативу. Саме це сприйняття ми разом і повинні змінити.
Як це зробити? Збільшити процентні ставки по депозитах, масово «торпедувати» їх свідомість іміджевою рекламою, продовжувати плодити нові продукти та послуги ... все це важливо і необхідно. Ось тільки не змінивши свідомість клієнтів і не налагодивши двосторонній діалог, нерозумно розраховувати на реальні зміни в наших взаєминах. І крок Нацбанку, в зв'язку з цим, важко переоцінити.
Тільки за рахунок довгострокової системи фінансового лікнепу, двостороннього діалогу «банк-клієнт» можливо зруйнувати той бар'єр нерозуміння і взаємних претензій, який заважає і одній і іншій стороні. «Інформований, значить озброєний!» - Цей девіз як не можна краще підходить для експансії «Банк-ТВ» на вітчизняний медіа простір.
Радує те, що пропонований формат мовлення спрямований не стільки на фінансистів і банкірів, а в першу чергу саме на споживачів банківських продуктів і послуг, для підвищення їх економічної і фінансової грамотності. Хоча, на мій погляд, наповнення ефіру, яке пропонується авторами проекту, потребує коригування. Так як 70% ефіру інтерв'ю з керівниками НБУ це дещо не те, що необхідно для ефективної реалізації задуманого. І справа не тільки в тому, що у керівників такого калібру просто не знайдеться часу, для постійного оновлення коментарів і надання власних оцінок подій в банківському секторі, а в тому, що споживачеві буде цікавіше і корисніше почути думку «з передової», думка співробітників середнього ланки державних і комерційних банків країни. Адже їх цікавить саме зокрема, а не в загальному: як диференціювати власні заощадження, в чому відмінність пропонованих типових продуктів і послуг різних банків, «підводні камені» кредитів, особливості розрахунків платіжними картами і багато іншого. Те, що з цілком зрозумілих причин більше виправдано почути від «бойового» фахівця, який «вариться» в цьому кожен день.
Окремий акцент, в цьому зв'язку, я б зробив саме на авторських програмах, так як повноцінно розкрити тему, що цікавить в форматі новинного огляду попросту неможливо.
Крім цього доцільно встановити певну квоту на всі вітчизняні банки, для повноцінного уявлення і висвітлення їх діяльності для споживача. Нехай це буде 15-20 хвилин на тиждень, проте це має бути. Адже далеко не кожен банк може дозволити собі витрати на освітлення своєї діяльності по засобом телебачення. І дуже б не хотілося, щоб перед очима споживача знову мелькала та ж «колода». Можливо при особливому бажанні і наявності необхідного бюджету, така квота була б збільшена для деяких з банків, проте вже за гроші (що до речі дасть можливість для НБУ отримати додаткове джерело доходів).
Однак у кожному разі не можна обмежуватися тільки однобокою позицією висвітлення ситуації на ринку.
Одним з джерел доходу, в рамках даного проекту, могла б стати активна реклама своїх продуктів і послуг тих юридичних осіб, які так чи інакше з банківським ринком пов'язані: автосалони, будівельні та страхові компанії, ріелтори, оцінювачі, адвокатські контори і багато інших. Це не тільки дозволити в період 2-3-х років окупити витрати за проектом, а й вибудувати в розумінні споживачів взаємозв'язок у складних банківських процесах. Адже нерозуміння чого або в процесі або схемою, породжує неприйняття проекту в цілому. Ймовірно найбільш яскравий приклад цього кредитування фізичних осіб: як і в чому саме взаємодіють банк - автосалон-страхова компанія і інші «гвинтики» в цьому механізмі, для більшості залишається таємницею «за сімома печатками», звідси і безліч інсинуацій на цю тему. Хто такі колектора та антиколектора?
Запитань безліч, а джерело отримання відповідей, на сьогоднішній день це невеликі статті та прес-релізи у всілякий ЗМІ, якість яких не завжди відповідає очікуванням клієнтів.
У будь-якому випадку бажаю цьому «кораблю» семи футів під кілем і нехай хвилин його мілини неприйняття і скелі розчарувань.
28 cічня 2025 року
Вас может заинтересовать
Алименты
Все что касается алиментных обязанностей. Подробнее
Заяви у сімейних справах
Кожен хто зустрічався з сімейними позовами відчував, як гидко цим займатися і скільки клітин мозку це краде. Допоможе коли вчасно знайдеться відповідний шаблон документа, який підходить під Вашу ситуацію. Брак и семьяЗаповіт і закон
Спадкування часто проходить з несподіваними спорами. Спадкування за заповітом і законом має відмінності за своїм механізмом. Приклади заяв, за зверненнями пов'язаних з отриманням спадщини. НаследствоПраво на житло
Приклади позовних заяв у цивільних правовідносин, пов'язаних з правом на житло. Житлове право містить право володіння проживання користування. Тут розгорається багато розбіжностей і суперечок. Помітна різниця між житловою квартирою ічастним будинком. Тут же йдуть позови по розділу особового рахунку та користуванні квартирою спільно. Зразки заяв до суду допоможуть зрозуміти які саме вимоги слід вказувати в позовній заяві до суду. Жилищное правоЗавдана шкода і її компенсація
Буває, що нам завдають шкоди. Шкода буває матеріальний, нематеріальний. У залежності від вини умислу, необережності. Залежно відсутності-наявності виникає обов'язок відшкодувати завдану шкоду. І людина, кому заподіяно шкоду хоче її компенсації. Відповідальність за неповнолітнього, собаку та інше Возмещение вредаАварія на дорозі
Знищення особистого засоба пересування не буде приємним часом. Той хто переживав це подія підтримає цей вислів. Але якщо це відбулося, кожен змушений якось вирішувати цю проблему. Коли інспектор намалював пояснення страхові документи виклики страховиків схеми часто виникає вимога про додаткову компенсацію шкоди, та зменшення продажної вартості ДТППоследние комментарии
[18-05-2017 21:25] Елена Скажите пожалуйста я одинокая мать воспитываю трёх детей могу ли я получить ...
[17-05-2017 15:40] Владислав Якщо мій друг Максим (56 років) став інвалідом 2 групи, то може ...
[06-05-2017 18:18] Віктор Опанасович Мій батько прописаний та проживае в квартирі, власником якої є його дочка. ...
[25-04-2017 12:30] Адвокат Глава 86 СПАДКУВАННЯ ЗА ЗАКОНОМ Цивільного кодексу України ...
[25-04-2017 11:47] Евгений Подскажите ссылку на Закон, где указана именно такая трактовка "Родичами першого ступеня ...