Численні проблеми будівельних обєктів доводять повну неспроможність київської міської адміністрації вирішити питання хаотичної забудови міста
Численні проблеми будівельних об'єктів доводять повну неспроможність Київської міської адміністрації вирішити питання хаотичної забудови міста
Будівельну галузь можна назвати однією з найбільш важливих галузей економіки України.Саме наявність даху над головою визначає - чи знаходиться людина на рівні бідності або подолав граничну межу. Те, яке саме житло може собі дозволити придбати кожен житель (і чи може взагалі) визначає рівень доходів населення.
Та й сама по собі будівельна галузь є каталізатором для розвитку і успішного функціонування економіки країни, адже тягне за собою розвиток багатьох інших галузей - і машинобудівної, та металургійної - і, крім того, створює нові робочі місця. Давно відомо, що одна гривня, вкладена в будівництво, приносить 2-3 гривні ВВП.
Саме по відновленню діяльності будівельних майданчиків можна судити про те, подолала чи Україні економічна криза 2008 року і наскільки успішно.
Значимість будівельної галузі для країни відома і економістам, і вченим, і рядовим жителям країни.
Не відають про важливу роль будівництва, мабуть, тільки керівництво України. Адже інакше як нерозумінням (або некомпетенції?) Не пояснити той феномен, що така пріоритетна галузь тримає пальму першості серед найбільш проблемних галузей економіки України, якщо судити за кількістю акцій протесту і мітингів, пов'язаних з будівельними об'єктами.
Це постійні протести проти різних хаотичних забудов (в тому числі і в історичних місцях!).
Уже котрий рік головний історичний пам'ятник Києва - Національний заповідник «Софія Київська» - знаходиться під загрозою виключення зі списку культурної спадщини ЮНЕСКО через численні, непередбачених в зоні заповідника, об'єктів будівництва.
Це мітинги проти існуючих недобудов. В кінці квітня обдурені недобросовісними забудовниками інвестора вийшли одночасно в декількох містах країни на наймасштабніший за останні кілька років «Марш парасольок», щоб відстояти своє конституційне право на житло і змусити уряд звернути увагу на проблему існуючих недобудов. Саме масштабність акції (тільки в Києві під стінами Кабінету Міністрів зібралося більше 500 чоловік) дозволила постраждалим святкувати сьогодні свою першу перемогу - створення на початку травня тимчасової міжвідомчої комісії з вирішення проблем з недобудовами в Україну.
Це акції протесту з приводу реконструкцій, що загрожують пам'яткам архітектури. В кінці квітня на Михайлівській площі зібралися близько тисячі осіб, які протестували проти забудови Андріївського узвозу та інших історичних місць української столиці. Жителі практично кожного українського міста змушені відстоювати своє право на сквери і парки, гідні умови існування, відвойовуючи місця відпочинку та історичної цінності у торгових центрів та інших комерційних об'єктів. На початку травня жителі вулиці Ревуцького вийшли на акцію протесту проти незаконного будівництва багатоповерхового житлового будинку, що ведеться під їх вікнами і представляє реальну небезпеку для дітей (будівництво ведеться в безпосередній близькості від дитячого садка) і комунальних комунікацій (в кількох метрах від будівельної площадки проходить районна теплотраса і Лівобережний колектор).
Це - всього лише крихітна частина тих прецедентів, які можна спостерігати в Києві і країні вже не перший рік.
Тим часом уряд котрий рік не може розробити реально діючий Генеральний план Києва, який відповідав би інтересам жителів міста, і враховував всі нюанси забудови - як історичну частину міста, так і навантаження на комунальні комунікації.
Початок «масштабної містобудівної реформи» в країні було покладено ще в 2010 році, і якось дивно збіглося з тим, що будівля Кабінету Міністрів стало плавно (на 1,5-2 мм на рік) з'їжджати в сторону Європейської площі. Однією з причин такого переміщення, за заявою Державного НДІ будівельних конструкцій, стала багатоповерхівка комітетів Верховної Ради, що з'явилася поруч з Кабміном.
Це при тому, що Генеральний план забудови міста існував задовго до 2010 року - зараз столиця «живе» по «Генеральному плану розвитку Києва до 2020 року», прийнятому ще в 2002 р.
З приходом в Київську державну адміністрацію Олександра Попова неспроможність чинного на той момент Генплану була внесена в список першочергових питань. Для вирішення проблеми були запрошені міжнародні інститути та дослідницькі центри, громадські організації та відомі естрадні виконавці, створювалися спеціальні інститути Генплану ...
Діяльність кипіла, тим більше що освоювати потрібно було 500 млрд. грн., Саме така була оприлюднена загальна сума інвестицій для реалізації нового Генерального плану. Як у цьому питанні могли допомогти українські співаки, яких так старанно залучали до обговорення - залишається загадкою і зараз. Ймовірно, київські чиновники просто не знайшли кращих експертів в області будівництва
У зв'язку з проблемною реконструкцією Андріївського узвозу питання про розробку і необхідності затвердження Генерального плану будівництва Києва, знову почав активно обговорюватися представниками Київської адміністрації. Жити по-старому плану, мовляв, неможливо - не побудовані транспортні розв'язки, кількість дитячих садків і шкіл не збільшується, населення розселено на правому та лівому березі не пропорційно, розширення території міста за рахунок міст Київської області не відбувається. Іншими словами, що склалася в місті картина псує всю ситуацію перед виборами.
Тому, було вирішено терміново взяти під контроль і змінити ситуацію на краще. А швидше за все - просто спробувати узаконити всі ті порушення, які протягом останніх років допускалися при забудові столиці.
Я вважаю, що робити новий Генплан на основі вже існуючого в корені невірно. Правильно було б створити абсолютно новий сучасний Генеральний план, без прив'язки до старих планів.
Чому так важливо створити саме нову стратегію?
Тому що в новому Генеральному плані повинен бути прописаний обов'язковий жорсткий мораторій на будівництво нових будинків в історичному центрі міста.
Ті ж «хрущовки», на місці яких сьогодні планують звести багатоповерхівки, необхідно винести за межі центру, так само як промислові підприємства і установи - за межі міста. Звільнилася територію потрібно використовувати для збільшення зелених зон та поліпшення транспортної інфраструктур (будівництво тих же парковок).
Природно, переселення людей з центру повинно проводитися виключно за їх згодою, а для цього важливо створити такі умови, щоб людина сама захотіла змінити стару квартиру в центрі на квартиру в новобудові: запропонувати більший метраж в хорошому районі з розвиненою інфраструктурою.
Для того, щоб історичний центр був по-справжньому комфортним для киян і туристів, потрібно винести з нього всі адміністративні установи. Залишити тільки найголовніші будівлі - такі як Верховна Рада, Кабінет Міністрів, резиденція Президента України. А для адміністративних установ побудувати нові будівлі, за європейським методом - об'єднати всі державні служби в одному місці.
Робити це можна за рахунок продажу звільнилися будівель в центрі міста, а їх продавати з аукціону і таким чином виручити за них найбільш вигідну суму, яка буде набагато більше витрат на будівництво.
Заощаджені таким чином гроші необхідно пускати на поліпшення інфраструктури та міських рекреаційних зон.
Крім того, в новому Генеральному плані повинні бути чітко прописані принципи будівництва, в тому числі оцінку впливу на навколишнє середовище конкретного об'єкта, а також наявність в місці будівництва необхідної транспортної та рекреаційної інфраструктури, щоб нові будинки не створювали аварійну ситуацію, перевантажуючи існуючі комунікації.
Згідно Генеральному плану-2025 нарощувати обсяги житла планують на основі тих ділянок, які роздали ще починаючи з 2001. Уже зараз багато жителів столиці можуть «насолоджуватися» таким методом збільшення житлового фонду, коли в старих дворах раптом виростають багатоповерхівки, для яких не передбачена відповідна інфраструктура (навантаження на комунікації, наявність парковочних місць, місць в дитячих садках і школах).
Все це свідчить не тільки про слабкий контроль влади над процесами будівництва, але і про повну некомпетенції владних структур вирішити ті проблеми, які існують сьогодні на будівельному карті Києва та інших міст.
Моя думка - сьогодні завдання влади не просто розробити Генеральний план розвитку міста, а розробити його з урахуванням всіх тих помилок, які вже допущені. І при цьому обов'язково виробити оптимальну стратегію усунення проблем, які сьогодні вже є в наявності - це і проблеми незаконної забудови, і проблеми руйнування історичних місць через ведуться поблизу будівельних робіт, і проблеми заморожених об'єктів будівництва.
Але тільки лише розробкою та прийняттям плану ситуацію не виправити - якраз після цього і починається основна робота: постійний жорсткий контроль виконання всіх пунктів Генерального плану розвитку. Тільки тоді можна буде говорити про вирішення проблеми хаотичної забудови міста.
Безперечно, що без єдиного централізованого плану розвитку місто нормально існувати не може. Однак виникає цілком закономірне питання - чи зможе Київ існувати з запропонованим планом?
Згідно Генплану-2025 на забудованій території міста (існуюча площа житла - близько 58 млн. кв. М) планується побудувати ще 42 млн. кв.м. житла, тобто збільшити місто ще практично в два рази.
І якщо раніше планувалося розширювати межі Києва, то зараз чиновники відмовилися від цієї «невигідною» ідеї - адже в такому разі доведеться додатково вкладатися в нову інфраструктуру і погоджувати кордону з Кабінетом Міністрів і Верховною Радою.
Можна стверджувати, що подібна ініціатива свідчить тільки про одне - ущільнюючи столицю в рамках існуючих меж міста, забудовники будуть зводити багатоповерхівки в історичних місцях, тим самим продовжуючи руйнувати пам'ятники архітектури.
До того ж норму закону про те, що під кожен будинок має відводиться певна територія, ще ніхто не відміняв, а значить збільшувати житловий фонд планують за рахунок усіх резервів території міста, тобто під забудову підуть зелені зони та міські ліси.
Виникає закономірне питання - для чийого зручності розробляється даний Генеральний план і чи можна його взагалі назвати стратегією розвитку міста?
Серед основних проблемних моментів Генерального плану розвитку міста, фахівці виділяють відсутність багатьох обов'язкових пунктів:
- Відсутність розрахунків інтенсивності руху транспорту навіть на основних магістралях, необгрунтованим є плановане проведення магістралі через лісопаркову зону на лівому березі;
- Відсутність моделі розвитку Києва і його приміської зони на довгострокову перспективу (40-50 років) з необхідним техніко-економічним обгрунтуванням.
- Відсутність повного аналізу причин невиконання або перевищення показників чинного Генплану-2020.
Громадські слухання Генерального плану були так само недопрацьовані, як і сама стратегія.
В обговоренні брали участь близько 300 осіб - практично всі передпенсійного та пенсійного віку. Було обговорено одночасно кілька питань, причому першим на порядку стояло питання пенсійних виплат (віковий ценз аудиторії був відмінно врахований!), А ось пріоритетне питання - питання забудови столиці обговорювалося чомусь останнім.
Тому можна констатувати той факт, що громадські слухання Генерального плану розвитку Києва ще раз довели, що чиновники сьогодні займаються виключно імітацією бурхливої ??діяльності та проводять необхідні за законом узгодження формально - для галочки.
Для того, щоб план розвитку столиці був дієвим, реальним і враховував всі зауваження мешканців міста, громадські слухання необхідно проводити в кілька етапів:
- Для початку необхідно інвентаризувати всі існуючі в місті проблеми і виробити план їх вирішення
- Умовно розбити загальний Генеральний план на райони і в кожному районі провести слухання з обов'язковою участю представників усіх проблемних об'єктів цього району.
- Після цього з урахуванням висловлених побажань, провести єдине загальноміське обговорення за участю делегатів від районів.
При цьому обговорення повинно проводитися в кілька періодів - вислухали зауваження, внесли зміни в план і знову винесли вже виправлений варіант на обговорення, а не так як це відбувається зараз - зауваження та пропозиції вислуховуються, але не враховуються в подальшому.
Крім того до участі в обговореннях потрібно залучати справжніх експертів, лідерів думок з великим досвідом роботи в будівельній сфері.
28 cічня 2025 року
Вас может заинтересовать
Алименты
Все что касается алиментных обязанностей. Подробнее
Зразки по сімейних справах
Кожен, хто стикався з сімейними суперечками погодиться, як скушно цим займатися і скільки життєвих сил це забирає. Непогано якщо під руками конкретний зразок позову, який підходить під Вашу ситуацію. Брак и семьяСпадкування за законом і заповітом
Отримання спадщини часто проходить з раптовими спорами. Спадкування за заповітом і законом відрізняється за своїм принципом. Зразки позовів, у справах пов'язаних з суперечками спадкоємців. НаследствоВласність і право проживання
Приклади позовів у цивільних позовів, щодо житла. Житлове право містить право користування проживання володіння. Тут відомо багато розбіжностей і суперечок. Очевидна різниця між житловою квартирою ічастним будинком. За цим же ознаками йдуть позови по розділу особового рахунку та користування квартирою. Шаблони заяв до суду допоможуть зрозуміти що саме вимагають писати у своїй заяві. Жилищное правоЗавдана шкода та її відшкодування
Буває, що нашим речам заподіюють шкоду. Шкода може бути матеріальний, нематеріальний. Це залежить від вини можливості передбачити шкоду. Залежно відсутності-наявності настає обов'язок відшкодувати заподіяну шкоду. І громадянин, кому заподіяно шкоду хоче її відшкодування. Укус собаки, зіпсованого майно та інше Возмещение вредаНеприємність в дорозі
ДТП не є приємним сюрпризом. Той хто переживав це подія підтримає цей вислів. Але якщо це сталося, кожен змушений якось виходити із ситуації. Після того як інспектор оформив страхові документи пояснення схеми виклики страховиків буває виникає проблема про повну компенсацію збитків, і погіршенні зовнішнього вигляду ДТППоследние комментарии
[18-05-2017 21:25] Елена Скажите пожалуйста я одинокая мать воспитываю трёх детей могу ли я получить ...
[17-05-2017 15:40] Владислав Якщо мій друг Максим (56 років) став інвалідом 2 групи, то може ...
[06-05-2017 18:18] Віктор Опанасович Мій батько прописаний та проживае в квартирі, власником якої є його дочка. ...
[25-04-2017 12:30] Адвокат Глава 86 СПАДКУВАННЯ ЗА ЗАКОНОМ Цивільного кодексу України ...
[25-04-2017 11:47] Евгений Подскажите ссылку на Закон, где указана именно такая трактовка "Родичами першого ступеня ...